مدیر پیش از کشتار جوجه های گوشتی

پنجشنبه 23 اسفند 1397
9:52
علی پور

مدیر

پیش از کشتار جوجه های گوشتی «اصول»

کیفیت گوشت جوجه از نقطه حیث فروش می تواند پایین تأثیر روشهای مدیریتی در انتهای دوره رشد، در زمان مرغ گیری و در طی بارگیری و انتقال قرار می گیرد . سالم جوجه ها در این زمان، نه تنها به خودشان بلکه به کیفیت تغذیه آن ها نیز بستگی دارد .

موقعیت رشد، درصد جنازه و میزان افت جنازه را تحت تأثیر قرار می دهد، در حالیکه رئیس نامطلوب حذف طعام بر اندازه مدفوع و آلودگی میکروبی لاشه ها اثر خواهد گذاشت . چک غیرمناسب بهره برداری می تواند به تولید کوفتگی، شکستگی بال و خونریزی دورنی ران ها، منجرشود .

آسیاب میکسر

بنابراین حفظ کیفیت بالای جوجه پرورش یافته و دقت دقیق به مدیر موقعیت محیطی برای مراقبت سلامت پرنده در طی فرآیند مرغ گیری، در میان سالن های پرورشی و سیستم انتقال و در طی جابجائی ودر سطح کشتار ضروری و اضطراری هست .

کمی کاهش وزن در طی بازه زمانی هنگامی که جوجه به مراد کشتار مدتی را بدون تغذیه می گذراند، به علت کاهش محتویات غذایی روده آن، اجتناب ناپذیر می‌باشد . تأثیر این کاهش بر وزن لاشه می تواند با ساخت اطمینان از این‌که زمان عدم تغذیه آن طولانی نخواهد شد، به حداقل رساند . زمانیکه این پرنده ها اکثر از قریه ساعت سوای تغذیه بمانند آب بدنشان از دست خواهند داد، سلامتی شان به خطر می افتد و درصد جنازه کاهش می یابد، معمولاً پرنده ها زمانیکه بیشتر از 12 ساعت تغذیه نشوند (فقط زمانیکه مضاعف واجب است، آب در اختیار آن‌ها قرار می گیرد) بیش از 0 .5% وزن بدنشان در هر ساعت کاهش می یابد، در این شرایط، کاهش وزن تا حد(0 .75 - 1% )وزن تن درهر ساعت ارتقا خواهد یافت و این کاهش وزن قابل جبران نمیباشد .

«آمادگی

جهت مرغ گیری» «روشنایی

سالن» زمانیکه رشد جوجه ها بااستفاده ازبرنامه های محدودیت روشنائی تغییر و تحول می کند، ضروری می‌باشد که 23 ساعت نوروفروغ تأمین شود( .

(5 -10 lux این موقعیت این اطمینان را ساخت خواهد کرد که پرنده ها در طی مرحله توده آوری آرام خواهند بود . بر مبنا عهد و پیمان اتحادیه اروپا جوجه ها مستضعف بهLux 20 نور و روشنایی درسه روز قبلی از اولین تخلیه دارند .

«غذا»

قطع غذا می بایست به بازه کافی پیشین از کشتار، به منظور کاهش خطر ماندگاری بیداد میکرد آورده های دارویی در گوشت پرنده ها، فیس گیرد . دستورالعمل دوره های قانونی جدا تغذیه داروهای ضدکوکسیدیو استات و سایر داروها به طور بدون نقص در بروشورهای اطلاعاتی مال ها قید شده، که بایدمطابق آن دنبال شود .درصورتیکه تخلیه جزئی تالار مد حیث باشد،لازم هست که پرنده ها به مقطع طولانی تر از عصر ناخواسته عدم تغذیه در مرحله پیشین از کشتار، سوای تغذیه بمانند .

به منظور کاهش آلودگی های مدفوعی در دوران پروسه تخلیه سالن، بایستی هشت تا ده ساعت پیشین از بازه زمانی کشتار، تغذیه پرنده ها، جدا شود . این عصر دربرگیرنده پروسه مرغ گیری، انتقال و مدت نگه داری آن‌ها می باشد . درصورتی که زمانیکه پرنده ها سوای خوراک هستند، طولانی خیس شود، آب جذب شده از بافت های بدنی آن‌ها در دستگاه گوارش تجمع می یابد، که سبب ساز به کاهش ایجاد و افزایش آلودگی های مدفوعی می شود .

وجود فظولات آبکی برای جوجه هائی که در انتظار کشتار هستند، آرم آن می باشد که آنان برای بازه زمانی طولانی تغذیه نشده اند . بقیه شاخص ها مشتمل بر مایع آبکی زردرنگ رنگ در روده کوچک و ضایعات در چینه دان و سنگدان آنها می باشد . برای دوری از وجود دانه در معده آنها، دو روز قبل از کشتار می بایست گندم از رژیم غذایی آن ها حذف شود .

«آب»

دسترسی

نامحدود به آب بایستی تا حد قابلیت و امکان به دوران طولانی فراهم شود و صرفا زمانیکه واقعاً حتمی است، آب حذف شود، دسترسی به آب طولانی خواهد بود از طریق : • به کار گیری از تعدادی خطوط آبخوری .

• جداسازی پرنده ها در پن های .

• حذف آبخوری های انفرادی (دستی) .


برچسب ها: آسیاب میکسر ,
[ بازدید : 111 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ماکیان البرز است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]